ELTE Bölcsészettudományi Kar

Angol-Amerikai Intézet

Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék

ELTE Faculty of Humanities

School of English and American Studies

Department of English Applied Linguistics

 

 

Minőségbiztosítás a nyelvvizsgáztatásban:
Az emelt szintű angol mint idegen nyelv érettségi vizsga teszthasználat igazolhatóságának konstruktív vizsgálata

 

Quality assurance in language assessment:
A constructive investigation of the justifiability of the advanced level EFL school-leaving examination

     

ELŐADÁSOK

 

Tankó, G. (2023, March 17–18). Az írásjel-használati hibák nyelvvizsgázói teljesítményre gyakorolt feltételezhető hatásai [Konferencia előadás]. XXIX. Manye Kongresszus, Budapest, Magyarország.

Piniel, K. (2023, May 15–17). Potential implications of sentence-internal punctuation errors in EFL assessment tasks: Insights from use of English and reading task analysis [Conference session]. SSLLT2023, Kalisz, Poland.

Bodó, T., & Piniel, K. (2023, May 18–20). Formative assessment in the EFL classroom: A positive psychology intervention study [Conference session]. University of Silesia 34th International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, Poland.

Andréka, Z. (2023, June 16). A picture is worth a thousand words, or is it? The role of pictures in the objectively scored parts of the advanced level EFL school leaving examination in Hungary [Conference session]. Contemporary Crossroads IV: Studies in English Applied Linguistics, Budapest, Hungary.

Bodó, T., & Piniel, K. (2023, June 16). Formative assessment of vocabulary in action [Conference session]. Contemporary Crossroads IV: Studies in English Applied Linguistics, Budapest, Hungary.

Tankó, G. (2023, June 16). Assessment justification impossible: Sufficiency and generalizability issues with the reading paper of the advanced Level EFL school-leaving examination [Conference session]. Contemporary Crossroads IV: Studies in English Applied Linguistics, Budapest, Hungary.

Piniel, K., Andréka, Z., & Tankó, G. (2024, April 25-27). Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi vizsga és a középiskolai nyelvtanulást szabályozó dokumentumok szisztematikus összevetése [Conference session]. XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2024, Szeged, Magyarország. DATA FILE.

Tankó, G., Andréka, Z., & Piniel, K. (2024, April 25-27). Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi vizsgakövetelményeinek konstruktív kritikai elemzése [Conference session]. XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2024, Szeged, Magyarország.